Beseda so spisovateľkou Martou Hlušíkovou

27.03.2017 16:31

27. marca sa stretli štvrtáci zo základných škôl v meste vo výstavnej miestnosti Domu kultúry. Už vyše mesiaca sa pripravovali na stretnutie s pani Martou Hlušíkovou. Občas sa s jej textami deti stretli v časopisoch pre deti, ale aj v školskej čítanke a teraz sa mali stretnúť s pani spisovateľkou naživo. Pricestovala k nám z Rimavskej Soboty, kde žije, pracuje a tvorí. Deti prečítali všetky knižky ktoré napísala pre nich a máme ich aj v našej knižnici:
Kde pavúky tkajú cukrovú vatu,
Písmenkovo alebo Tam, kde pršia výkričníky,
Bublinkové rozprávky,
Čo baby nedokážu,
Neznášam,keď ma hladkajú po hlave,
Žiaden káčer navyše
Anabelka sa smeje dvojhlasne,
Mlynčeky tety Hrozienky,

Vežovníček.......



a beseda sa mohla začať. Deti sa pýtali na to, kde berie inšpiráciu pre svoje príbehy, čo robí keď nepíše, koľko má rokov, koľko detí, či pripravuje novú knihu... Porozprávali ktoré príbehy, z ktorej knihy sa im páčili a prečo.
Spisovateľka sa o rozprávkach vyjadrila takto:“ Rozprávky sú všade okolo nás. Nech mi ruka odpadne, ak klamem. Stačí len ticho sedieť a počúvať. Ja som si do svojej zázračnej tašky pár z nich schovala. Niektoré ma síce uprosili a uleteli do rozhlasu, niektoré išli na výlet do časopisov pre deti, ale nakoniec sa ku mne vrátili. Teraz občas nenápadne hľadám ich kamarátky. Niekedy vám ich pošlem v novej knižke.
Už teraz sa na ne tešíme a prajeme pani Hlušíkovej veľa dobrých podnetov a úspechov v jej ďalšej tvorbe.

Ďakujeme za peknú besedu.